بوش چیست؟

بوش در سیستم تعلیق خودرو که با نام بوش طبق نیز شناخته می شود قطعه ای است مانند سیبک که برای اتصال قطعات مختلف این سیستم استفاده خواهد شد ولی تفاوت عمده بین سیبک و بوش در اینجاست که سیبک در جهت های مختلف قادر به حرکت بوده ولی بوش فقط می‌تواند در یک جهت حرکت کند. هدف اصلی از استفاده از بوش ها به عنوان نویزگیر برای حذف سر و صدا در حین حرکت و حذف لرزش ها و تحمل مقداری از ضربات وارده به سیستم تعلیق خودرو به جهت خاصیت لاستیکی این قطعه می باشد.

 

علائم خرابی بوش طبق:

– با توجه به اینکه بوش طبق وسیله اتصال طبق به قطعات دیگر است افزایش صدا در سمت چرخ های جلوی خودرو می تواند نشان دهنده خرابی بوش طبق و یا لق شدن آن باشد.

 

– صدای تق تق در هنگام چرخاندن فرمان نیز می تواند نشان دهنده خرابی بوش های طبق، سیبک و یا قطعات متحرک دیگر در سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو باشد.

 

– لرزش بیش از حد در برخی از قسمت ها و انتقال آن به فرمان نیز یکی از دلایل خرابی بوش طبق ها است.

 

– کاهش تعادل خودرو نیز می تواند در برخی از موارد نشانه خرابی بوش طبق و یا سیبک باشد. بوش طبق در قسمت میل تعادل خودرو که باعث حفظ تعادل خودرو می شود در صورت خرابی وظیفه خود یعنی نحوه اتصال میل تعادل به سیستم تعلیق را به درستی انجام نخواهد داد و بنابراین خودرو در حرکت و یا گاهی در سر پیچ ها تعادل مناسب را ندارد.

 

چگونه می توان از خرابی بوش های طبق جلوگیری کرد؟

اگر بخواهیم کمی واقع‌بین باشیم بایستی بگوییم که بوشهای طبق نیز بر اثر حرکت در جای خود دچار فرسودگی و استهلاک خواهند شد و طبیعی است که پس از مدت زمانی که از عمر مفید آنها سپری شود احتیاج به تعویض بوش ها برای بهینه کردن کارکرد خودرو خواهید داشت. اما مسئله اینجاست که برخی از رفتارها می‌تواند عمر این قطعه را اندکی کم و یا زیاد نماید. اجتناب از ترمزهای ناگهانی، ناهمواریها و دست انداز های داخل خیابان ها و رانندگی آرام تر می تواند به افزایش عمر سیستم تعلیق خودرو و همچنین بوش های طبق کمک شایانی نماید.

 

 

 

برای سفارش انواع بوش طبق کلیک کنید.

شما می‌توانید برای دیدن انواع لوازم یدکی خودرو، به سایت تکنوپارت مراجعه کنید.